Ceapa – o poveste reala…

In anul 1957 eram veterinar la Dumbrava, o circa veterinara din Maramures. Intr-una din zile, la pravalia din sat imi savuram si eu palincuta. La un moment dat, de mine se apropie un taran in varsta (cc 60 ani).
– Domnu’ doctor, imi zice taranul. Dumneata esti ultimul om la care mai incerc.
– Da’ ce vrei sa incerci, bade?, il intreb eu.
– Uite ce este. Am o boala la plamani la care nimeni nu-i gaseste leacul. Am fost la Baia Mare, la Cluj, peste tot, dar nimic. Acum boala imi ataca pana si buzele. Te rog, ca pe Dumnezeu, spune-mi ce sa fac?
– Dar eu sunt veterinar, nu medic de oameni.
– Si ce daca? Tot te pricepi dumneata si la oameni, pentru ca si omul este un fel de animal.
Omul era atat de disperat incat mi sa facut mila de el. Trebuia sa-i dau si eu un raspuns, mai mult la intamplare:
– Uite ce trebuie sa faci. Mananca in fiecare zi ceapa cruda.
– Cata?, ma intreaba omul.
– Cata poti, ii raspund eu. Si omul pleaca mormaind ceva, probabil imi multumea.
Dupa vreo 2-3 saptamani ma intalnesc pe strada cu sotia omului respectiv.
– Domnu’ doctor, ce i-ati spus la sotul meu pentru ca mananca foarte multa ceapa? Cred ca mananca 1 kg pe zi. Sa-l vedeti cum musca in ceapa cruda, ca in marul copt. Nu stiu ce se va alege de el?!
Dupa alte doua luni vine la mine, la dispensarul veterinar, bolnavul, care imediat ce intra se da sa-mi sarute mana.
– Da’ ce ai omule? il intreb mirat. De ce vrei sa-mi saruti mana, ca doar nu sunt popa?
– Pentru ca m-ai vindecat. Nu mai am nimic. Am fost si la Baia Mare, la control. Toti medicii s-au mirat cum am reusit eu sa ma vindec. Le-am zis ca m-a vindecat un doctor veterinar, care m-a pus sa mananc ceapa. Nu le venea sa creada.

prof. Ioan Ciarnau

 

Lasă un răspuns

